Автор |
Съобщение |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:28 pm Заглавие:
Клинични тестове и техники за изследване |
|
Тест на Бенторн – за евентуално наличие на мозъчна патология. Това е изключително финна техника, която е в състояние да улови различни варианти на церебрална патология още в най-ранен ход. Теста има няколко серии, всяка от които включва 10 картички, създадени по принципа на постепенното усложнение. Инструкцията да се спазва. Това изследване задължително се провежда след тест за интелигентност. Интерпретацията на резултата се прави на базата на типовете грешки: нормални, груби, по органичен тип.
/Памет/
Последната промяна е направена от brr на Нед Сеп 02, 2007 7:31 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:28 pm Заглавие:
|
|
Техника за заучаване на 10 думи - дава информация едновременно и за трите звена на паметта + допълнителна диагностична информация относно евентуалните причини за нарушенията. Техниката на изследване се дели на 3 етапа. Първият дава информация за фиксацията. Хората със съдово мозъчно увреждане по-трудно възпроизвеждат централните думи, а по-лесно крайните. При случай на конфабулации /измислици/, то е налична някаква органика. Вторият етап дава информация за репродукцията. Може да бъде открита органика /мозъчно увреждане/. Третият етап дава информация за ретенцията. Инструкцията трябва да се спазва.
/Памет/
Последната промяна е направена от brr на Нед Сеп 02, 2007 7:31 pm; мнението е било променяно общо 1 път
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:29 pm Заглавие:
|
|
Якобсон – изследва механичната слухова памет за цифри. Това е една от най-дълбоко фиксираните и стабилизираните видове памет у човека (още бебето на дни започва да чува цифри). Този вид памет се нарушава по-трудно, тоест нарушението трябва да бъде много сериозно. Ето защо и най-малкото нарушение тук има голяма стойност. Инструкция: “Ще Ви подавам една по една поредици от цифри. От Вас се иска след като кажа поредицата да я повторите в абсолютно същия ред на цифрите без да размествате местата им”. 7 цифри тук са 100% успеваемост.
/Памет/
Последната промяна е направена от brr на Нед Сеп 02, 2007 7:32 pm; мнението е било променяно общо 1 път
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:29 pm Заглавие:
|
|
Техниката пиктограма – изследва асоциативна памет; конкретно ситуативно мислене, абстрактно аналитично мислене (човешкото мислене винаги включва последните два компонента, ако е в наличност само единият вид - патология). Втори етап от тази техника ни дава информация за ефективността (качеството) на мисловния процес. При анализа на протокола изкача проблема ако го има.
/Мислене/
Последната промяна е направена от brr на Нед Сеп 02, 2007 7:31 pm; мнението е било променяно общо 2 пъти
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:30 pm Заглавие:
|
|
Техника класификация – съдържа 70 картички, които се групират по сходство и се наименоват от човека. Отново важно е детайлното протоколиране. Изследването съдържа 3 етапа, като времето на всеки се отчита по отделно. Информация за нарушение на форма и съдържание мисленето се получава от протоколирането. Информация за нарушение на протичането на мисленето се получава от времето.
/Мислене/
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:32 pm Заглавие:
|
|
Гийсен тест – съдържа 40 твърдения. Понякога се налага перефразиране на айтемите, ако човека не ги разбира. Личността тук се изследва в 6 параметъра: 1. на социалния резонанс; 2. доминантност или подчиняемост; 3. вътрепсихичен контрол; 4. дава информация за основния тон на настроението; 5. за възможността за близки контакти и отношения въобще; 6. за възможността за близки контакти и отношения с другия пол.
/Личност/
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:34 pm Заглавие:
|
|
Роршах: създаден 1921 г. за изследване на възрастни и деца. Стимулния материал е от 10 табла. Представят се според номерациата им. Важна е и позицията на таблата в момента на интерпретация и да се протоколира при всеки отговор.
|
Върнете се в началото
|
|
 |
brr

Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Нед Сеп 02, 2007 7:42 pm Заглавие:
|
|
Интелекта може да бъде определен като способността да е откриват грешки и отношения между нещата. Тази сфера може да се изследва с абсолютно всичко: невербално поведение на индивида, начин на говорене, богатство на речник, справяне в ежедневни ситуации и т. н. За изследване на интелекта се използват следните инструменти:
1. Векслер;
2. Новите матрици на Рейвън;
3. Стария Рейвън (16 серии от 5 задачи);
4. Кетъл (адаптацията на Е. Паспаланова).
|
Върнете се в началото
|
|
 |
|
[ Time: 0.0482s ][ Queries: 13 (0.0059s) ][ Debug on ] |