PSY FORUM

 Въпроси/ОтговориВъпроси/Отговори   ТърсенеТърсене   ПотребителиПотребители   Потребителски групиПотребителски групи   Регистрирайте сеРегистрирайте се 
галерияГалерия   ПрофилПрофил   Влезте, за да видите съобщенията сиВлезте, за да видите съобщенията си   ВходВход 

psy
В момента е: Съб Дек 07, 2024 12:58 am
Часовете са според зоната UTC + 2
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Психология на дизайна и рекламата » Реклама
Психология на рекламата
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Автор Съобщение
admin
Site Admin


Регистриран на: 26 Фев 2007
Мнения: 143

МнениеПуснато на: Нед Юли 13, 2014 9:29 am    Заглавие:  Психология на рекламата  

„Печатната реклама, заедно с телевизионната, е един от най-важните видове реклама .” (Кафтанджиев, Хр., Тексты прчатной рекламы, М. 1995 г., стр. 5-10). Това не може да бъде случайно. Важно предимство на печатната реклама е, че човека сам избира дали да й обърне внимание и дали да прочете написаното в нея. Освен вербалното съобщение такъв тип реклама може да въздейства и с образи, като въздействието на рекламата може да се осъзнава и да бъде подложено на рационална обработка, а може и да не се осъзнае.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла 
brr


Регистриран на: 01 Мар 2007
Мнения: 1963
Местожителство: Софи

МнениеПуснато на: Сря Дек 31, 2014 12:21 pm    Заглавие:  

Търговската марка е знак, чрез който продуктите на едно лице (или група лица) се отличават от аналогични продукти на друго лице (или група лица). В понятието продукти тук се включват както материални продукти, така и услуги.
В литературата терминът бренд (brand) се приема обикновено като синоним на търговска марка. Произлиза от старата норвежка дума brandr, означаваща изгарям, прогарям. От езика на викингите думата е навлязла в английския език и е придобила значение жигосвам, дамгосвам, а оттам brand започва да се възприема като жиг, дамга, клеймо, а по-късно и като търговска марка. Въпреки че според автора бренд е по-широко понятие от търговска марка, на moзu етап се приема, че двете понятия са еднозначни .
Търговската марка обслужва бизнеса, търговската дейност (в смисъла на търговския закон). А понятието бренд може да се свърже и с други обекти –личност например, нетърговска (некомерческа) организация или услуга, сайт (например jobs.bg). Успешният бренд включва всички онези характеристики, които правят стоката конкурентоспособна: качество (включително разфасовка, опаковка, маркировка, сервизно обслужване, гаранции), цена, дистрибуция, сервиз, маркетингови комуникации. Търговската марка (като част от третото равнище на стоката) е само един от елементите на успешния бренд. И ако той не се подкрепи и от останалите елементи, бренд с добър имидж не може да се получи. Под имидж тук се разбира общата оценка за стоката на група потребители (на целевия пазар). Иначе казано, търговската марка се превръща в бренд само тогава, когато потребителите асоциират с нея търсената от тях полезност от стоката - полезност по форма, полезност по време и място и полезност във връзка със смяната на формата на собствеността. Стигаме до извода, че в успешния бренд намира синтезиран израз конкурентоспособността на продукта. Но конкурентоспособността може да се разглежда на различни равнища - продукт, фирма, отрасъл, национално равнище.

Робъртс, К., Марките на любовта, изд. „Фокус", 2004.
сп. Икономически алтернативи, брой 2, 2008 г.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Посетете сайта на потребителя 
ICQ Номер 
Покажи мнения от преди:   Сортирай по:   
Страница 1 от 1 [2 Мнения]  
Създайте нова тема   Напишете отговор Предишната тема :: Следващата тема
 Главната страница » ПСИХОЛОГИЯ » Психология на дизайна и рекламата » Реклама
Идете на:  

Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети



Powered by phpBB
[ Time: 0.0299s ][ Queries: 14 (0.0042s) ][ Debug on ]