admin
Site Admin
Регистриран на: 26 Фев 2007 Мнения: 143
|
Пуснато на: Нед Юли 13, 2014 9:29 am Заглавие:
Психология на рекламата |
|
„Печатната реклама, заедно с телевизионната, е един от най-важните видове реклама .” (Кафтанджиев, Хр., Тексты прчатной рекламы, М. 1995 г., стр. 5-10). Това не може да бъде случайно. Важно предимство на печатната реклама е, че човека сам избира дали да й обърне внимание и дали да прочете написаното в нея. Освен вербалното съобщение такъв тип реклама може да въздейства и с образи, като въздействието на рекламата може да се осъзнава и да бъде подложено на рационална обработка, а може и да не се осъзнае.
|
brr
Регистриран на: 01 Мар 2007 Мнения: 1963 Местожителство: Софи
|
Пуснато на: Сря Дек 31, 2014 12:21 pm Заглавие:
|
|
Търговската марка е знак, чрез който продуктите на едно лице (или група лица) се отличават от аналогични продукти на друго лице (или група лица). В понятието продукти тук се включват както материални продукти, така и услуги.
В литературата терминът бренд (brand) се приема обикновено като синоним на търговска марка. Произлиза от старата норвежка дума brandr, означаваща изгарям, прогарям. От езика на викингите думата е навлязла в английския език и е придобила значение жигосвам, дамгосвам, а оттам brand започва да се възприема като жиг, дамга, клеймо, а по-късно и като търговска марка. Въпреки че според автора бренд е по-широко понятие от търговска марка, на moзu етап се приема, че двете понятия са еднозначни .
Търговската марка обслужва бизнеса, търговската дейност (в смисъла на търговския закон). А понятието бренд може да се свърже и с други обекти –личност например, нетърговска (некомерческа) организация или услуга, сайт (например jobs.bg). Успешният бренд включва всички онези характеристики, които правят стоката конкурентоспособна: качество (включително разфасовка, опаковка, маркировка, сервизно обслужване, гаранции), цена, дистрибуция, сервиз, маркетингови комуникации. Търговската марка (като част от третото равнище на стоката) е само един от елементите на успешния бренд. И ако той не се подкрепи и от останалите елементи, бренд с добър имидж не може да се получи. Под имидж тук се разбира общата оценка за стоката на група потребители (на целевия пазар). Иначе казано, търговската марка се превръща в бренд само тогава, когато потребителите асоциират с нея търсената от тях полезност от стоката - полезност по форма, полезност по време и място и полезност във връзка със смяната на формата на собствеността. Стигаме до извода, че в успешния бренд намира синтезиран израз конкурентоспособността на продукта. Но конкурентоспособността може да се разглежда на различни равнища - продукт, фирма, отрасъл, национално равнище.
Робъртс, К., Марките на любовта, изд. „Фокус", 2004.
сп. Икономически алтернативи, брой 2, 2008 г.
|