Menu:


Потребителя онлайн

Търсачка:

Връзки:

psy.net
psychology-bg.com
http://www.ochila-bg.info/
banner_clinovital_130x43.gif
inobiotec

Знаете ли че:


Анкета:

Къде най-често търсите помощ?
от книгите
от приятели
от психолог
от роднини
чакам да отмине
търся в интернет
справям се сам/а
от лечителки, екстрасенси, гадателки
друго
     Резултати

 

Психологични консултации и изследвания, Медицински център "АНГИО" - поликлиника Военно Медицинска Академия, ул. "Г. Софийски" №3, тел.: 0885-410-611
psy
2007-10-13 >> Всяко бедствие, което преживее човек, внася...

Всяко бедствие, което преживее човек, внася дълготрайни травми върху психиката му, според психолог

София. Всяко бедствие, което преживее човек, внася дълготрайни травми върху психиката на всеки човек без значение от неговата възраст, т.е. няма никакво значение дали говорим за деца или за възрастни хора. Най-често това са травми, които съответстват по размер и щета на бедствието, но при всички положения, дори да говорим за едно наводнение, малко като сила земетресение или лека катастрофа, следата остава. Това каза в интервю за Агенция “Фокус” Хенриета Илиева-Стоянова, психолог и външен експерт на БЧК по програмите за оказване на първа психологична помощ при бедствия, аварии и катастрофи. По думите й тези следи обикновено специалистите ги откриват в промяната на ежедневния ритъм на човек, в съня му, съответно в режима на хранене, спортуване или работа. “Следите се откриват в повишаване или стихване на комуникацията. Има механизми, с които може да се опише силата на травмата и съответно да се тръгне към най-добрия начин за преодоляването й”, обясни психологът.
Тя подчерта, че психичните заболявания имат своя история и предистория и трудно може да се каже с какво точно това заболяване е общо на всички видове бедствия. “Пост травматичният стрес, който най-често се развива след преживяване на голямо по мащаб, от гледна точка на човешки жертви, бедствие, на загуба на близки и ценни хора, както и на социални кръгове на общуване обикновено се преживява тежко, много често се търси подкрепата на лекари, на колеги от психиатричните служби, за да могат всички механизми на науката на един човек да му се помогне в процеса на възстановяване”, каза психологът.
Людмила СПАСОВА
Агенция "Фокус"


2007-10-13 >> Безразличието на цялото общество е основна причина за...

Емилия Антова: Безразличието на цялото общество е основна причина за агресията на подрастващите

София. Безразличието на цялото общество е основна причина за агресията на подрастващите. Това каза пред Агенция “Фокус” журналистката Емилия Антова, автор на филма “Умирай лесно” – първа част. “Учителят си изпява урока и си тръгва, но не се интересува от проблемите на учениците си. Всъщност, безразличието е на цялото общество – не само на училищните власти. До такава степен са ни полирани мозъците, че напрактика цялата негативна информация, която ни залива от всякъде, ние я приемаме нормално – две деца жестоко убити, поредната лоша новина. Това не е нормално според мен”, каза още Антова. Според нея – “липсата на родителско присъствие” е основна причина за агресията в подрастващите.
Освен това – телевизията и компютърните игри също оказват голямо влияние върху детската психика. “Например Кънтър страйк (Counter Strike) – това е една латентна форма на въздействие. То е като китайската капка според мен”, коментира Антова. По думите й – филмът “Умирай лесно” ще бъде “удар в мозъка им”, защото ще бъде шок, поука. “Докато механично убиват в някоя компютърна игра – сърцата им не работят, докато това, което ще видят в моя филм, са последствията от убийството. То ще бъде шоково за тях. Аз вече пробвах реакциите им – пуснах филма на млади хора и ги гледах в очите – всички те бяха просълзени. Целта е да събудя човещината у тях”, допълни журналистката. Тя даде пример с убийството в Перник, при което едно момче уби свой връстник. “То го закла, разфасова го и напъха в хладилника. Майката и бащата на убитото момче са се борили години наред, събрали са 13 000 подписа, за да се промени законодателството – никой не им е обърнал внимание. И накрая – наказаха убиеца с 11 години затвор, той беше излежал 4-5 и след 3-2 ще го пуснат за добро поведение. Този човек е психопат – той разфасова човек и напъха бъбреците му в буркан, който сложи в хладилника, и този човек след няколко години отново ще се разхожда по улиците”, припомни Антова. Според нея – съдебната система у нас е абсолютно неефикасна, защото винаги се получават най-леките присъди.
“Има една страхотна теза – за първи път я чух от психолога на Сливенския затвор. Той ми каза: “Давате ли си сметка, че безразличието на родителите и въобще на цялото общество е вид садизъм”. Няма как да не се съгласим с този човек. Той допълни – и аз съм абсолютно съгласна с него – има български патент в насилието – садизмът е типичното българско насилие. Например – децата пребиват по-малко дете, снимат това нещо с GSM-а си, после го разпространяват в интернет и се забавляват, смеят се”, разказа още Антова.
“Едно момиче ми разказа, че заедно с компания момчета са убили един старец за пари. Тогава всичко й се виждало на кино, но тя се смееше докато ми го разказва. Тя просто не го е приела на сериозно. Видите ли – любимата й игра била Кънтър страйк и тя винаги играела от лошите”, допълни авторката на “Умирай лесно”.
Тя е разговаряла и с едно от момичетата, убили своя съученичка в Пловдив. “Едната от тях поиска да говори и ми каза: “Версиите във вестниците бяха измислени, аз нямам идея защо я убих”, разказа Антова.
Марта МЛАДЕНОВА
Агенция "Фокус"


2007-10-13 >> След преживяно бедствие най-често хората реагират...

След преживяно бедствие най-често хората реагират с отдръпване в първите фази, според психолог

София. След преживяно бедствие най-често хората реагират с отдръпване в първите фази. След като установят, че са живи, че са здрави и семейството име наред, хората се отдръпват, има един момент на плач, който е едновременно плач на облекчение и съответно плач на ужас, ако са загубили своят дом или местоработата си и т.н. материални принадлежности. Това каза в интервю за Агенция “Фокус” Хенриета Илиева-Стоянова, психолог и външен експерт на БЧК по програмите за оказване на първа психологична помощ при бедствия, аварии и катастрофи. Според нея много често при по-лабилните хора има процес на отпускане, но не толкова тежко от сорта на депресия или апатия. “А други, стига да им се помогне, общността и съответната власт да е обединена около тях, бавно и полека се съвземат и има един подем на силите. Тук моментът е доста деликатен, защото този подем на силите при много от хората ние го наричаме “меден месец”, след като си оживял след бедствието. Това е неоткрита, неотработена травма, която след като премине възстановителният период, в един момент започва да те връхлита споменът на това, което си преживял”, обясни психологът. По думите й в този момент не се намесва специалистът по душевно здраве, независимо към коя организация работи, без значение от неговите виждания как се провежда терапия и т.н., защото има риск човекът да си остане в кръга на бедствието, в кръга на необработените травми и да почнат по-патологичните процеси на пост травматичния синдром.
Според Стоянова най-тежко след бедствие се преживява загуба на близък човек. “Загуба на дете по време на бедствие или загуба на близък човек се отразява най-тежко. Всичко останало се понася, но при такава загуба травмата е много силна”, подчерта тя.
Людмила СПАСОВА
Агенция "Фокус"


2007-10-13 >> Първата помощ за психологична травма...

Първата помощ за психологична травма след бедствие трябва да се окаже 36-48 часа след нанасянето й

София. След преживяно бедствие за психичната травма се оказват серии от помощи, които подпомагат възстановителни процеси и възстановяване на човешкия ресурс за справяне. Това са цикли на справяне, които психолозите със своите терапевтични техники започват лека-полека да възстановяват, за да има човек ресурс, с който да посрещне новия тип нужди, които възникват след преживяване на бедствието. Това каза в интервю за Агенция “Фокус” Хенриета Илиева-Стоянова, психолог и външен експерт на БЧК по програмите за оказване на първа психологична помощ при бедствия, аварии и катастрофи. “В началото винаги се оказва така наречената първа психологична помощ при бедствия, аварии и катастрофи, след това се намесват специалистите по душевно здраве и се преминава към психо-социална подкрепа, заедно с останалите правителствени и не правителствени структури. А ако човекът минават тежко през този възстановителен период се изисква вече обща намеса от психолог, психиатър или лекар”, обясни психологът. По думите й има цяла система от техники, които се прилагат в зависимост от всеки един човек. “Но най-важното е, че в първите 36-48 часа до края на третия ден на преживяното бедствие трябва да се окаже първа психологична помощ, за да има откъде и какво да прави след това специалистът”, подчерта Стоянова.
Тя каза още, че българите са започнали да се отпускат и да говорят. “Някои от другите култури са доста по-склонни от нас, давайки си сметка, че опитът за говорене вече е начална фаза на възстановяване, на терапевтиране. Да, напоследък българинът говори, говори за това какво се е случило, какво мисли, говори за визията си за бъдещето. Много е важно кой говори с него, как човекът е предразположен и съответно да не правим сензации от човешката мъка, защото тези привличания на вниманието не винаги работят в името на човека, който е оцелял в едно или друго бедствие”, обясни психологът.
Людмила СПАСОВА
Агенция "Фокус"


2007-10-12 >> Агресията е свързана с...

Агресията е свързана с липсата на ясни правила и модели на поведение

Детската агресия често се поражда от липса на социални умения и знания, как да се постъпи и отговори в дадена ситуация. Става дума за неспособност да се владеят емоциите или т.нар. импулсивна агресия. Важно е учениците да бъдат научени повече да говорят за емоциите си, отколкото да реагират поведенчески. Това посочиха на пресконференция психолози. Неадекватното удовлетворяване на материалните и емоционалните нужди на децата от родителите също може да роди насилие.
Експертите представиха работата на консултативния център "Грижа за семейството и децата" при столичния район "Оборище". Центърът е отворен преди 2 години. Там психолози и социални педагози предоставят информация и безплатни психологически услуги на деца, родители и учители. Телефонът за заявка е 02/944-14-57 (от понеделник до четвъртък между 16.00 и 19.00 часа).
image
Насилието сред учениците понякога се ражда от неспособност да се владеят емоциите.
Снимки Здравко Станков
90 процента от децата, с които се работи в центъра, имат разведени или разделени родители. Психолозите отчитат тясна зависимост между степента на агресия сред учениците и наличието на добър брак при родителите.
Агресията е като изход от ситуацията, ако у детето липсват социални умения и знания за друг вид реакция. Учениците са оставени сами на себе си в оцеляването, предупреди Димитър Лазаров, педагогически съветник в 56 СОУ и психолог в Центъра за социална превенция в район "Люлин". Той посъветва родителите военнослужещи след смяна на местожителството да проверяват дали децата им са добре приети в новата среда.
Психолози има в 30-40 на сто от столичните училища, съобщи Красен Фердинандов - клиничен психолог и координатор в Центъра "Грижа за семейството и децата". Той допълни, че същият е процентът и на учениците, които имат нужда от психолог. Според него агресията е симптом на промяна, която ни връхлита и за която не сме подготвени.
В малки селища се случва един социален работник да отговаря за 5000 деца, алармира психологът Юри Кацаров.
Агресията на децата се дължи на слабия импулсен контрол и липсата на ясни правила и модели на поведение, обясни Цветана Стойкова, психолог и координатор на Центъра за социална превенция сред деца към район "Люлин". Родителите трябва да помагат на децата си и да общуват с тях, а не да ги "поправят", добави Стойкова.
(БA)

| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64